05-03-2016, 09:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2016, 17:43 przez Dast.
Powód edycji: Dodanie czegoś nowego.
)
Hej.
Jak nazwa tematu może sugerować, będę tu "wypluwał" efekty mojego grzebania w plikach. Przed KAŻDĄ zmianą, radziłbym zrobić kopię zapasową folderu config. Tak na zaś. I mimo że nie jest to wymagane, to wolę powiedzieć, by móc stwierdzić - Ostrzegałem! - Mianowicie, kopia zapasowa zapisów z gry, także byłaby odpowiednia przed jakimiś zmianami.
...:::'Maczeta':::...
Jako że maczeta jest dość dobrą bronią, postanowiłem zablokować jej tworzenie perkiem. Tworzy się ją z:
2x Wood (Drewno)
5x Forged Steel (Wytopiona Stal)
3x Leather (Garbowana Skóra)
Ale, ale. By ją stworzyć trzeba zakupić specjalny perk - Tworzenie Maczet - Tenże perk wymaga zdobycia wpierw 20 poziomu w Weapon Smithing (Kowal) i kosztuje 5 punktów umiejętności. Nie zamierzałem dać komuś łatwej broni na start, a raczej ułatwić dorwanie w swe łapki maczety później.
Więc teraz bez szukania, możecie robić to, co zawsze tak bardzo chcieliście... Czyli odcinać głowy teściowym i pozbawiać rączek małe, wrzeszczące dziewczynki, wy chore zwyrole!
Jeżeli nie chcesz perka i blokowania receptury maczety, zatrzymaj się na drugim kroku.
......::::::''Instalacja''::::::......
1. Jeżeli wprowadzałeś/aś jakieś zmiany w plikach konfiguracyjnych, np. wgrywanie mojego 'tłumaczenia', zrób najlepiej kopię zapasową folderu "config"
2. Wejdź do swojego folderu z 7DTD -> Data -> Config i znajdź plik recipes.xml. Masz go? Dobrze, otwórz go edytorem tekstu. Teraz zjedź na sam dół i wklej poniższy tekst zaraz nad zakończeniem receptur ("</recipes"). Teraz w grze powinna się pokazać receptura maczety.
3. Okej, skoro już mamy recepturkę maczetki, pora dodać do niej perk, który powstrzyma nas przed przedwczesnym wytryskiem. Krwi oczywiście. W tym samym folderu, Config, znajdź plik progression.xml i jak poprzednio otwórz go edytorem tekstu. Zjedź na sam dół i nad zwieńczeniem (</skills>) wklej poniższy kod. Doda to do gry perk i automatycznie zablokuje recepturę maczety.
4. Dobra, mamy perk ale jeżeli zostawimy to tak jak jest, musimy liczyć się z tym że nie będzie on miał ani nazwy, ani opisu. Więc teraz trzeba znaleźć plik Localization.txt, ponownie zjechać na jego dół i wkleić tam poniższy tekst.
...:::'Słoiki':::...
No dobra, mamy broń do mordowania innych, czas dodać coś do mordowania siebie. Tym razem będzie krócej.
Wiem co prawda, że pobite szkło nie przydaje się tak bardzo, ale w wypadku utknięcia gdzieś, czy błędu, bądź nawet z chorej satysfakcji zdechnięcia kumplowi na oczach podczas ciężkiej hordy, tak bez powodu. Dodajmy sobie możliwość robienia pobitego szkła ze słoików.
Jak poprzednio, kod wklejamy na koniec recipes.xml, zaraz nad </recipes>. No i cieszymy się możliwością zabicia się bez rozbijania obrazów!
...:::'Łuk-o-perki':::...
Mamy broń, mamy możliwość samobójstwa. Pora się czegoś nauczyć. Normalnie w grze mamy perki zwiększające obrażenia i szansę na rozczłonkowanie naszych martwiaków. Ale-ale łuk i kusza zostały pominięte. Poniżej dodaje wam dwa nowe perki, które to naprawią.
Najpierw weźmy na warsztat Robin Hood'a. Perk ten zwiększy nam zadawane obrażenia łuków i kuszy. Oczywiście, wklejamy to na sam koniec progression.xml
I oczywiście, by nie zostawić na liście perków nazwy z kodu... Wklejamy to na koniec Localization.txt
Teraz czas poudawać Wilhelma Tell'a. Ten perk zwiększy nam szansę na rozczłonkowanie zombie kuszą i łukiem.
progression.xml
I oczywiście Localization.txt
...:::'Puszki':::...
No dobra, pora znów na coś prostego. Czy tylko mnie lekko irytuje utrata słoików podczas gotowania? I to, że puszki mimo że można do nich zbierać wodę, to da się ją tylko ugotować? Tym razem zajmę się lekkim rozszerzeniem puszek o możliwości, jakie ma butelkowana woda.
Dobra, najpierw umożliwmy tworzenie sobie puszek w piecu.
Dzięki temu wpisowi w recipes.xml będziemy mogli w kuźni tworzyć puste puszki z 5 jednostek żelaza, 1 jednostki gliny, posiadając kowadło.
Dobra, mamy alternatywę dla słoików. Ale teraz pora sprawić, by były tak samo przydatne. Dodajmy recepty! Oto kilka recept, które przerobiłem by umożliwić robienie gotowanego żarcia z wodą z puszek. Ah. Nie dodałem tam nic, co jest w słoikach ( Kawa, Herbatki, Alkohol ) tylko jedzenie ( Gotowane mięso, Gulasz, Zupa Warzywna itd. ) a to z tego powodu, że po wypiciu herbaty, odzyskujemy słoik.
...:::'Mechanik':::...
Cały czas szukam nowych sposobów na ogarnięcie czegoś. Tym razem, postanowiłem spróbować z perkiem wymagającym umiejętności i innego perka. Ten wymaga Tool Smithing (Tworzenie Narzędzi) na 30 i odblokowania Workbench (Warsztat) by wykupić pierwszy poziom. I Miscellaneous Crafting (Tworzenie Różności) na 50 by odblokować drugi poziom.
Mechanik pozwoli na tworzenie:
I poziom.
Mining Helmet ( Hełm Górniczy, za jego jakość odpowiada umiejętność - Science / Nauka )
- Forged Iron (Wytopione żelazo) x6
- Leather (Garbowana Skóra) x10
- Flashlight (Latarka) x1
Headlight (Reflektor, za jego jakość odpowiada umiejętność Miscellaneous Crafting / Tworzenie Różności)
- Forged Iron (Wytopione żelazo) x3
- Broken Glass (Potłuczone Szkło) x5
- Scrap Cable (Kabel) x5
Scrap Cable (Kabel)
- Scrap Brass (Mosiężny Złom) x5
- Duct Tape (Taśma Klejąca) x1
II poziom. (Tworzenie odbywa się w Workbenchu (Warsztacie) nie możliwe jest w ekwipunku.)
Lead Car Battery (Akumulator, za jego jakość odpowiada ta sama umiejętność co wyżej.)
- Scrap Lead (Olowiany Zlom) x30
- Oil (Olej) x10
- Scrap Cable (Kabel) x5
- Bottled Murky Water (Butelkowana Brudna Woda) x2
- Coal (Węgiel) x40 ( Tak, nie miałęm pomysłów. )
Small Engine (Mały Silnik, za jego jakość odpowiada niestety to samo co wyżej.)
- Forged Steel (Wytopiona Stal) x10
- Oil (Olej) x10
- Gas Can (Kanister Benzyny) x200
- Scrap Brass (Mosiężny Złom) x10
- Scrap Lead (Ołowiany Złom) x10
Paper (Papier. Pojedyncze stworzenie daje nam 100 sztuk.)
- Wood (Drewno) x100
- Oil (Olej) x5
To tyle. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, poniżej daje kod. Instrukcje takie jak w wypadku maczety, tylko więcej treści.
Recipes.xml
Progression.xml
Localization.txt
Jak nazwa tematu może sugerować, będę tu "wypluwał" efekty mojego grzebania w plikach. Przed KAŻDĄ zmianą, radziłbym zrobić kopię zapasową folderu config. Tak na zaś. I mimo że nie jest to wymagane, to wolę powiedzieć, by móc stwierdzić - Ostrzegałem! - Mianowicie, kopia zapasowa zapisów z gry, także byłaby odpowiednia przed jakimiś zmianami.
...:::'Maczeta':::...
Jako że maczeta jest dość dobrą bronią, postanowiłem zablokować jej tworzenie perkiem. Tworzy się ją z:
2x Wood (Drewno)
5x Forged Steel (Wytopiona Stal)
3x Leather (Garbowana Skóra)
Ale, ale. By ją stworzyć trzeba zakupić specjalny perk - Tworzenie Maczet - Tenże perk wymaga zdobycia wpierw 20 poziomu w Weapon Smithing (Kowal) i kosztuje 5 punktów umiejętności. Nie zamierzałem dać komuś łatwej broni na start, a raczej ułatwić dorwanie w swe łapki maczety później.
Więc teraz bez szukania, możecie robić to, co zawsze tak bardzo chcieliście... Czyli odcinać głowy teściowym i pozbawiać rączek małe, wrzeszczące dziewczynki, wy chore zwyrole!

Jeżeli nie chcesz perka i blokowania receptury maczety, zatrzymaj się na drugim kroku.
......::::::''Instalacja''::::::......
1. Jeżeli wprowadzałeś/aś jakieś zmiany w plikach konfiguracyjnych, np. wgrywanie mojego 'tłumaczenia', zrób najlepiej kopię zapasową folderu "config"
2. Wejdź do swojego folderu z 7DTD -> Data -> Config i znajdź plik recipes.xml. Masz go? Dobrze, otwórz go edytorem tekstu. Teraz zjedź na sam dół i wklej poniższy tekst zaraz nad zakończeniem receptur ("</recipes"). Teraz w grze powinna się pokazać receptura maczety.
Kod:
<recipe name="machete" count="1" scrapable="False">
<ingredient name="wood" count="2" />
<ingredient name="forgedSteel" count="5" />
<ingredient name="leather" count="3" />
</recipe>
Kod:
<perk name="Machete Crafting" icon="knife" description_key="MachetecraftingDesc" title_key="Machetecrafting" max_level="1" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="5" group="weapons">
<requirement skill_level="1" required_skill_name="Weapon Smithing" required_skill_level="20" />
<recipe name="machete" unlock_level="1" />
</perk>
Kod:
Machetecrafting,progression,Perk,,Tworzenie Maczet,,
MachetecraftingDesc,progression,Perk,,"Odblokowuje mozliwosc tworzenia maczety z drewna, skory i stali. Badz kowalem swojego losu!",,
...:::'Słoiki':::...
No dobra, mamy broń do mordowania innych, czas dodać coś do mordowania siebie. Tym razem będzie krócej.
Wiem co prawda, że pobite szkło nie przydaje się tak bardzo, ale w wypadku utknięcia gdzieś, czy błędu, bądź nawet z chorej satysfakcji zdechnięcia kumplowi na oczach podczas ciężkiej hordy, tak bez powodu. Dodajmy sobie możliwość robienia pobitego szkła ze słoików.
Kod:
<recipe name="brokenGlass" count="2" scrapable="False">
<ingredient name="emptyJar" count="1"/>
</recipe>
...:::'Łuk-o-perki':::...
Mamy broń, mamy możliwość samobójstwa. Pora się czegoś nauczyć. Normalnie w grze mamy perki zwiększające obrażenia i szansę na rozczłonkowanie naszych martwiaków. Ale-ale łuk i kusza zostały pominięte. Poniżej dodaje wam dwa nowe perki, które to naprawią.
Najpierw weźmy na warsztat Robin Hood'a. Perk ten zwiększy nam zadawane obrażenia łuków i kuszy. Oczywiście, wklejamy to na sam koniec progression.xml
Kod:
<perk name="Robin Hood" icon="archery" description_key="robinHoodDesc" title_key="robinHood" max_level="5" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="10" group="weapons">
<requirement perk_level="1" required_skill_name="Archery" required_skill_level="1"/>
<requirement perk_level="2" required_skill_name="Archery" required_skill_level="20"/>
<requirement perk_level="3" required_skill_name="Archery" required_skill_level="40"/>
<requirement perk_level="4" required_skill_name="Archery" required_skill_level="60"/>
<requirement perk_level="5" required_skill_name="Archery" required_skill_level="80"/>
<effect name="EntityDamage">
<multiply skill_level="1" value="1.1125"/>
<multiply skill_level="2" value="1.225"/>
<multiply skill_level="3" value="1.3375"/>
<multiply skill_level="4" value="1.45"/>
<multiply skill_level="5" value="1.5625"/>
</effect>
</perk>
Kod:
robinHood,progression,Skill,,Robin Hood,,
robinHoodDesc,progression,Skill,,"Zwieksza obrazenia zadawane lukiem i kusza. Mozesz sie poczuc jak prawdziwy Robin Hood! Tylko bedziesz musial pocwiczyc celnosc...",,
Teraz czas poudawać Wilhelma Tell'a. Ten perk zwiększy nam szansę na rozczłonkowanie zombie kuszą i łukiem.
progression.xml
Kod:
<perk name="Wilhelm Tell" icon="archery" description_key="wilhelmTellDesc" title_key="wilhelmTell" max_level="3" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="10" group="weapons">
<requirement perk_level="1" required_skill_name="Archery" required_skill_level="50"/>
<requirement perk_level="2" required_skill_name="Archery" required_skill_level="75"/>
<requirement perk_level="3" required_skill_name="Archery" required_skill_level="100"/>
<effect name="DismembermentChance">
<add skill_level="1" value="0.1"/>
<add skill_level="2" value="0.2"/>
<add skill_level="3" value="0.3"/>
</effect>
</perk>
Kod:
wilhelmTell,progression,Skill,,Wilhelm Tell,,
wilhelmTellDesc,progression,Skill,,"Zwieksza szanse na rozczlonkowanie zombie z kazda ranga. Teraz mozesz pocwiczyc stracanie jablek z glow zombie! O ile je tam umiescisz. Wiesz co, chrzanic jablka, stracaj glowy...",,
...:::'Puszki':::...
No dobra, pora znów na coś prostego. Czy tylko mnie lekko irytuje utrata słoików podczas gotowania? I to, że puszki mimo że można do nich zbierać wodę, to da się ją tylko ugotować? Tym razem zajmę się lekkim rozszerzeniem puszek o możliwości, jakie ma butelkowana woda.
Dobra, najpierw umożliwmy tworzenie sobie puszek w piecu.
Kod:
<recipe name="canEmpty" count="1" scrapable="False" craft_area="forge" craft_tool="anvil" material_based="true">
<ingredient name="unit_iron" count="5"/>
<ingredient name="unit_clay" count="1"/>
</recipe>
Dobra, mamy alternatywę dla słoików. Ale teraz pora sprawić, by były tak samo przydatne. Dodajmy recepty! Oto kilka recept, które przerobiłem by umożliwić robienie gotowanego żarcia z wodą z puszek. Ah. Nie dodałem tam nic, co jest w słoikach ( Kawa, Herbatki, Alkohol ) tylko jedzenie ( Gotowane mięso, Gulasz, Zupa Warzywna itd. ) a to z tego powodu, że po wypiciu herbaty, odzyskujemy słoik.
Kod:
<recipe name="vegetableStew" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="potato" count="1"/>
<ingredient name="corn" count="1"/>
<ingredient name="mushrooms" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="meatStew" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="rawMeat" count="1"/>
<ingredient name="potato" count="1"/>
<ingredient name="corn" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="glue" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="beaker">
<ingredient name="femur" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="eggboiled" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="egg" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="blueberryPie" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="blueberries" count="1"/>
<ingredient name="egg" count="1"/>
<ingredient name="cornMeal" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="boiledMeat" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="rawMeat" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="cornBread" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="cornMeal" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="cornOnTheCob" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
<ingredient name="corn" count="1"/>
<ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>
...:::'Mechanik':::...
Cały czas szukam nowych sposobów na ogarnięcie czegoś. Tym razem, postanowiłem spróbować z perkiem wymagającym umiejętności i innego perka. Ten wymaga Tool Smithing (Tworzenie Narzędzi) na 30 i odblokowania Workbench (Warsztat) by wykupić pierwszy poziom. I Miscellaneous Crafting (Tworzenie Różności) na 50 by odblokować drugi poziom.
Mechanik pozwoli na tworzenie:
I poziom.
Mining Helmet ( Hełm Górniczy, za jego jakość odpowiada umiejętność - Science / Nauka )
- Forged Iron (Wytopione żelazo) x6
- Leather (Garbowana Skóra) x10
- Flashlight (Latarka) x1
Headlight (Reflektor, za jego jakość odpowiada umiejętność Miscellaneous Crafting / Tworzenie Różności)
- Forged Iron (Wytopione żelazo) x3
- Broken Glass (Potłuczone Szkło) x5
- Scrap Cable (Kabel) x5
Scrap Cable (Kabel)
- Scrap Brass (Mosiężny Złom) x5
- Duct Tape (Taśma Klejąca) x1
II poziom. (Tworzenie odbywa się w Workbenchu (Warsztacie) nie możliwe jest w ekwipunku.)
Lead Car Battery (Akumulator, za jego jakość odpowiada ta sama umiejętność co wyżej.)
- Scrap Lead (Olowiany Zlom) x30
- Oil (Olej) x10
- Scrap Cable (Kabel) x5
- Bottled Murky Water (Butelkowana Brudna Woda) x2
- Coal (Węgiel) x40 ( Tak, nie miałęm pomysłów. )
Small Engine (Mały Silnik, za jego jakość odpowiada niestety to samo co wyżej.)
- Forged Steel (Wytopiona Stal) x10
- Oil (Olej) x10
- Gas Can (Kanister Benzyny) x200
- Scrap Brass (Mosiężny Złom) x10
- Scrap Lead (Ołowiany Złom) x10
Paper (Papier. Pojedyncze stworzenie daje nam 100 sztuk.)
- Wood (Drewno) x100
- Oil (Olej) x5
To tyle. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, poniżej daje kod. Instrukcje takie jak w wypadku maczety, tylko więcej treści.
Recipes.xml
Kod:
<recipe name="miningHelmet" count="1" scrapable="False">
<ingredient name="forgedIron" count="6"/>
<ingredient name="leather" count="10"/>
<ingredient name="flashlight02" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="headlight" count="1" scrapable="False">
<ingredient name="forgedIron" count="3"/>
<ingredient name="brokenGlass" count="5"/>
<ingredient name="scrapCable" count="5"/>
</recipe>
<recipe name="carBattery" count="1" scrapable="False" craft_area="workbench">
<ingredient name="scrapLead" count="30"/>
<ingredient name="oil" count="10"/>
<ingredient name="scrapCable" count="5"/>
<ingredient name="bottledRiverWater" count="2"/>
<ingredient name="coal" count="40"/>
</recipe>
<recipe name="smallEngine" count="1" scrapable="False" craft_area="workbench">
<ingredient name="forgedSteel" count="10"/>
<ingredient name="oil" count="10"/>
<ingredient name="gasCan" count="200"/>
<ingredient name="scrapBrass" count="10"/>
<ingredient name="scrapLead" count="10"/>
</recipe>
<recipe name="scrapCable" count="1" scrapable="False">
<ingredient name="scrapBrass" count="5"/>
<ingredient name="ductTape" count="1"/>
</recipe>
<recipe name="paper" count="100" scrapable="False" craft_area="workbench">
<ingredient name="wood" count="100"/>
<ingredient name="oil" count="5"/>
</recipe>
Kod:
<perk name="Mechanic" icon="wrench" description_key="mechanicDesc" title_key="mechanic" max_level="2" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="5" group="crafting">
<requirement skill_level="1" required_skill_name="Tool Smithing" required_skill_level="30" />
<requirement skill_level="1" required_skill_name="Workbench" required_skill_level="1" />
<requirement skill_level="2" required_skill_name="Miscellaneous Crafting" required_skill_level="50" />
<recipe name="miningHelmet" unlock_level="1" />
<recipe name="headlight" unlock_level="1" />
<recipe name="scrapCable" unlock_level="1" />
<recipe name="carBattery" unlock_level="2" />
<recipe name="smallEngine" unlock_level="2" />
<recipe name="paper" unlock_level="2" />
</perk>
Kod:
mechanic,progression,Skill,,Mechanik,,
mechanicDesc,progression,Skill,,"Pozwala na tworzenie rzeczy jak kask gorniczy, reflektor albo kabel. Drugi poziom pozwala tworzyc silnik, akumulator i papier. Uwazaj by Cie nie kopnal prad.",,