7 Days To Die Polska - forum dyskusyjne, serwery, TeamSpeak
Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Wersja do druku

+- 7 Days To Die Polska - forum dyskusyjne, serwery, TeamSpeak (http://7dtd.com.pl)
+-- Dział: Rozmowy o 7 Days to Die (http://7dtd.com.pl/dzial-Rozmowy-o-7-Days-to-Die)
+--- Dział: Mody i aplikacje (http://7dtd.com.pl/dzial-Mody-i-aplikacje)
+--- Wątek: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! (/temat-Co-robi-Dast-jak-si%C4%99-nudzi-Mody)

Strony: 1 2


Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Dast - 05-03-2016

Hej.
Jak nazwa tematu może sugerować, będę tu "wypluwał" efekty mojego grzebania w plikach. Przed KAŻDĄ zmianą, radziłbym zrobić kopię zapasową folderu config. Tak na zaś. I mimo że nie jest to wymagane, to wolę powiedzieć, by móc stwierdzić - Ostrzegałem! - Mianowicie, kopia zapasowa zapisów z gry, także byłaby odpowiednia przed jakimiś zmianami.



...:::'Maczeta':::...

Jako że maczeta jest dość dobrą bronią, postanowiłem zablokować jej tworzenie perkiem. Tworzy się ją z:
2x Wood (Drewno)
5x Forged Steel (Wytopiona Stal)
3x Leather (Garbowana Skóra)
Ale, ale. By ją stworzyć trzeba zakupić specjalny perk - Tworzenie Maczet - Tenże perk wymaga zdobycia wpierw 20 poziomu w Weapon Smithing (Kowal) i kosztuje 5 punktów umiejętności. Nie zamierzałem dać komuś łatwej broni na start, a raczej ułatwić dorwanie w swe łapki maczety później.
Więc teraz bez szukania, możecie robić to, co zawsze tak bardzo chcieliście... Czyli odcinać głowy teściowym i pozbawiać rączek małe, wrzeszczące dziewczynki, wy chore zwyrole! Duży uśmiech

Jeżeli nie chcesz perka i blokowania receptury maczety, zatrzymaj się na drugim kroku.

......::::::''Instalacja''::::::......
1. Jeżeli wprowadzałeś/aś jakieś zmiany w plikach konfiguracyjnych, np. wgrywanie mojego 'tłumaczenia', zrób najlepiej kopię zapasową folderu "config"
2. Wejdź do swojego folderu z 7DTD -> Data -> Config i znajdź plik recipes.xml. Masz go? Dobrze, otwórz go edytorem tekstu. Teraz zjedź na sam dół i wklej poniższy tekst zaraz nad zakończeniem receptur ("</recipes"). Teraz w grze powinna się pokazać receptura maczety.
Kod:
    <recipe name="machete" count="1" scrapable="False">
        <ingredient name="wood" count="2" />
        <ingredient name="forgedSteel" count="5" />
        <ingredient name="leather" count="3" />
    </recipe>
3. Okej, skoro już mamy recepturkę maczetki, pora dodać do niej perk, który powstrzyma nas przed przedwczesnym wytryskiem. Krwi oczywiście. W tym samym folderu, Config, znajdź plik progression.xml i jak poprzednio otwórz go edytorem tekstu. Zjedź na sam dół i nad zwieńczeniem (</skills>) wklej poniższy kod. Doda to do gry perk i automatycznie zablokuje recepturę maczety.
Kod:
    <perk name="Machete Crafting" icon="knife" description_key="MachetecraftingDesc" title_key="Machetecrafting" max_level="1" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="5" group="weapons">
            <requirement skill_level="1" required_skill_name="Weapon Smithing" required_skill_level="20" />
            <recipe name="machete" unlock_level="1" />
    </perk>
4. Dobra, mamy perk ale jeżeli zostawimy to tak jak jest, musimy liczyć się z tym że nie będzie on miał ani nazwy, ani opisu. Więc teraz trzeba znaleźć plik Localization.txt, ponownie zjechać na jego dół i wkleić tam poniższy tekst.
Kod:
Machetecrafting,progression,Perk,,Tworzenie Maczet,,
MachetecraftingDesc,progression,Perk,,"Odblokowuje mozliwosc tworzenia maczety z drewna, skory i stali. Badz kowalem swojego losu!",,



...:::'Słoiki':::...

No dobra, mamy broń do mordowania innych, czas dodać coś do mordowania siebie. Tym razem będzie krócej.
Wiem co prawda, że pobite szkło nie przydaje się tak bardzo, ale w wypadku utknięcia gdzieś, czy błędu, bądź nawet z chorej satysfakcji zdechnięcia kumplowi na oczach podczas ciężkiej hordy, tak bez powodu. Dodajmy sobie możliwość robienia pobitego szkła ze słoików.
Kod:
<recipe name="brokenGlass" count="2" scrapable="False">
    <ingredient name="emptyJar" count="1"/>
</recipe>
Jak poprzednio, kod wklejamy na koniec recipes.xml, zaraz nad </recipes>. No i cieszymy się możliwością zabicia się bez rozbijania obrazów!



...:::'Łuk-o-perki':::...

Mamy broń, mamy możliwość samobójstwa. Pora się czegoś nauczyć. Normalnie w grze mamy perki zwiększające obrażenia i szansę na rozczłonkowanie naszych martwiaków. Ale-ale łuk i kusza zostały pominięte. Poniżej dodaje wam dwa nowe perki, które to naprawią.

Najpierw weźmy na warsztat Robin Hood'a. Perk ten zwiększy nam zadawane obrażenia łuków i kuszy. Oczywiście, wklejamy to na sam koniec progression.xml
Kod:
        <perk name="Robin Hood" icon="archery" description_key="robinHoodDesc" title_key="robinHood" max_level="5" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="10" group="weapons">
        <requirement perk_level="1" required_skill_name="Archery" required_skill_level="1"/>
        <requirement perk_level="2" required_skill_name="Archery" required_skill_level="20"/>
        <requirement perk_level="3" required_skill_name="Archery" required_skill_level="40"/>
        <requirement perk_level="4" required_skill_name="Archery" required_skill_level="60"/>
        <requirement perk_level="5" required_skill_name="Archery" required_skill_level="80"/>
        <effect name="EntityDamage">
            <multiply skill_level="1" value="1.1125"/>
            <multiply skill_level="2" value="1.225"/>
            <multiply skill_level="3" value="1.3375"/>
            <multiply skill_level="4" value="1.45"/>
            <multiply skill_level="5" value="1.5625"/>
        </effect>
    </perk>
I oczywiście, by nie zostawić na liście perków nazwy z kodu... Wklejamy to na koniec Localization.txt
Kod:
robinHood,progression,Skill,,Robin Hood,,
robinHoodDesc,progression,Skill,,"Zwieksza obrazenia zadawane lukiem i kusza. Mozesz sie poczuc jak prawdziwy Robin Hood! Tylko bedziesz musial pocwiczyc celnosc...",,

Teraz czas poudawać Wilhelma Tell'a. Ten perk zwiększy nam szansę na rozczłonkowanie zombie kuszą i łukiem.
progression.xml

Kod:
    <perk name="Wilhelm Tell" icon="archery" description_key="wilhelmTellDesc" title_key="wilhelmTell" max_level="3" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="10" group="weapons">
        <requirement perk_level="1" required_skill_name="Archery" required_skill_level="50"/>
        <requirement perk_level="2" required_skill_name="Archery" required_skill_level="75"/>
        <requirement perk_level="3" required_skill_name="Archery" required_skill_level="100"/>
        <effect name="DismembermentChance">
            <add skill_level="1" value="0.1"/>
            <add skill_level="2" value="0.2"/>
            <add skill_level="3" value="0.3"/>
        </effect>
    </perk>
I oczywiście Localization.txt
Kod:
wilhelmTell,progression,Skill,,Wilhelm Tell,,
wilhelmTellDesc,progression,Skill,,"Zwieksza szanse na rozczlonkowanie zombie z kazda ranga. Teraz mozesz pocwiczyc stracanie jablek z glow zombie! O ile je tam umiescisz. Wiesz co, chrzanic jablka, stracaj glowy...",,



...:::'Puszki':::...

No dobra, pora znów na coś prostego. Czy tylko mnie lekko irytuje utrata słoików podczas gotowania? I to, że puszki mimo że można do nich zbierać wodę, to da się ją tylko ugotować? Tym razem zajmę się lekkim rozszerzeniem puszek o możliwości, jakie ma butelkowana woda.
Dobra, najpierw umożliwmy tworzenie sobie puszek w piecu.
Kod:
<recipe name="canEmpty" count="1" scrapable="False" craft_area="forge" craft_tool="anvil" material_based="true">
    <ingredient name="unit_iron" count="5"/>
    <ingredient name="unit_clay" count="1"/>
</recipe>
Dzięki temu wpisowi w recipes.xml będziemy mogli w kuźni tworzyć puste puszki z 5 jednostek żelaza, 1 jednostki gliny, posiadając kowadło.
Dobra, mamy alternatywę dla słoików. Ale teraz pora sprawić, by były tak samo przydatne. Dodajmy recepty! Oto kilka recept, które przerobiłem by umożliwić robienie gotowanego żarcia z wodą z puszek. Ah. Nie dodałem tam nic, co jest w słoikach ( Kawa, Herbatki, Alkohol ) tylko jedzenie ( Gotowane mięso, Gulasz, Zupa Warzywna itd. ) a to z tego powodu, że po wypiciu herbaty, odzyskujemy słoik.
Kod:
<recipe name="vegetableStew" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="potato" count="1"/>
    <ingredient name="corn" count="1"/>
    <ingredient name="mushrooms" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="meatStew" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="rawMeat" count="1"/>
    <ingredient name="potato" count="1"/>
    <ingredient name="corn" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="glue" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="beaker">
    <ingredient name="femur" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="eggboiled" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="egg" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="blueberryPie" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="blueberries" count="1"/>
    <ingredient name="egg" count="1"/>
    <ingredient name="cornMeal" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="boiledMeat" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="rawMeat" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="cornBread" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="cornMeal" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="cornOnTheCob" count="1" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="cookingPot">
    <ingredient name="corn" count="1"/>
    <ingredient name="canBoiledWater" count="1"/>
</recipe>



...:::'Mechanik':::...

Cały czas szukam nowych sposobów na ogarnięcie czegoś. Tym razem, postanowiłem spróbować z perkiem wymagającym umiejętności i innego perka. Ten wymaga Tool Smithing (Tworzenie Narzędzi) na 30 i odblokowania Workbench (Warsztat) by wykupić pierwszy poziom. I Miscellaneous Crafting (Tworzenie Różności) na 50 by odblokować drugi poziom. 
Mechanik pozwoli na tworzenie:

I poziom.

Mining Helmet ( Hełm Górniczy, za jego jakość odpowiada umiejętność - Science / Nauka )
- Forged Iron (Wytopione żelazo) x6
- Leather (Garbowana Skóra) x10
- Flashlight (Latarka) x1

Headlight (Reflektor, za jego jakość odpowiada umiejętność Miscellaneous Crafting / Tworzenie Różności)
- Forged Iron (Wytopione żelazo) x3
- Broken Glass (Potłuczone Szkło) x5
- Scrap Cable (Kabel) x5

Scrap Cable (Kabel)
- Scrap Brass (Mosiężny Złom) x5
- Duct Tape (Taśma Klejąca) x1

II poziom. (Tworzenie odbywa się w Workbenchu (Warsztacie) nie możliwe jest w ekwipunku.)

Lead Car Battery (Akumulator, za jego jakość odpowiada ta sama umiejętność co wyżej.)
- Scrap Lead (Olowiany Zlom) x30
- Oil (Olej) x10
- Scrap Cable (Kabel) x5
- Bottled Murky Water (Butelkowana Brudna Woda) x2
- Coal (Węgiel) x40 ( Tak, nie miałęm pomysłów. )

Small Engine (Mały Silnik, za jego jakość odpowiada niestety to samo co wyżej.)
- Forged Steel (Wytopiona Stal) x10
- Oil (Olej) x10
- Gas Can (Kanister Benzyny) x200
- Scrap Brass (Mosiężny Złom) x10
- Scrap Lead (Ołowiany Złom) x10

Paper (Papier. Pojedyncze stworzenie daje nam 100 sztuk.)
- Wood (Drewno) x100
- Oil (Olej) x5

To tyle. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, poniżej daje kod. Instrukcje takie jak w wypadku maczety, tylko więcej treści.
Recipes.xml
Kod:
<recipe name="miningHelmet" count="1" scrapable="False">
    <ingredient name="forgedIron" count="6"/>
    <ingredient name="leather" count="10"/>
    <ingredient name="flashlight02" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="headlight" count="1" scrapable="False">
    <ingredient name="forgedIron" count="3"/>
    <ingredient name="brokenGlass" count="5"/>
    <ingredient name="scrapCable" count="5"/>
</recipe>

<recipe name="carBattery" count="1" scrapable="False" craft_area="workbench">
    <ingredient name="scrapLead" count="30"/>
    <ingredient name="oil" count="10"/>
    <ingredient name="scrapCable" count="5"/>
    <ingredient name="bottledRiverWater" count="2"/>
    <ingredient name="coal" count="40"/>
</recipe>

<recipe name="smallEngine" count="1" scrapable="False" craft_area="workbench">
    <ingredient name="forgedSteel" count="10"/>
    <ingredient name="oil" count="10"/>
    <ingredient name="gasCan" count="200"/>
    <ingredient name="scrapBrass" count="10"/>
    <ingredient name="scrapLead" count="10"/>
</recipe>

<recipe name="scrapCable" count="1" scrapable="False">
    <ingredient name="scrapBrass" count="5"/>
    <ingredient name="ductTape" count="1"/>
</recipe>

<recipe name="paper" count="100" scrapable="False" craft_area="workbench">
    <ingredient name="wood" count="100"/>
    <ingredient name="oil" count="5"/>
</recipe>
Progression.xml
Kod:
    <perk name="Mechanic" icon="wrench" description_key="mechanicDesc" title_key="mechanic" max_level="2" skill_point_cost_multiplier="0" skill_point_cost_per_level="5" group="crafting">
            <requirement skill_level="1" required_skill_name="Tool Smithing" required_skill_level="30" />
            <requirement skill_level="1" required_skill_name="Workbench" required_skill_level="1" />
            <requirement skill_level="2" required_skill_name="Miscellaneous Crafting" required_skill_level="50" />
            <recipe name="miningHelmet" unlock_level="1" />
            <recipe name="headlight" unlock_level="1" />
            <recipe name="scrapCable" unlock_level="1" />
            <recipe name="carBattery" unlock_level="2" />
            <recipe name="smallEngine" unlock_level="2" />
            <recipe name="paper" unlock_level="2" />
    </perk>
Localization.txt
Kod:
mechanic,progression,Skill,,Mechanik,,
mechanicDesc,progression,Skill,,"Pozwala na tworzenie rzeczy jak kask gorniczy, reflektor albo kabel. Drugi poziom pozwala tworzyc silnik, akumulator i papier. Uwazaj by Cie nie kopnal prad.",,



RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Paweł_ - 05-03-2016

Pomysł z maczetą fajny, chyba go wykorzystamy u nas na serwerze.
Odnośnie przepisu, ikonkę ze schematu można użyć jakąś istniejącą, np jakieś czasopismo? Możliwe, że wgranie innej ikonki wiąże się ze zmianą (dodaniem) pliku każdego gracza.


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Dast - 05-03-2016

Dodałem troszkę mojego grzebania w plikach. Może kogoś zainteresuje.


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Dast - 05-05-2016

Dodałem do "Mechanika" drugi poziom, blokując nim silnik, akumulator i dodany teraz papier. Tworzenie rzeczy z drugiego poziomu możliwe jest tylko w workbenchu (Warsztacie).

P.S. Byłbym wdzięczny za jakąś opinię, dzięki! ^^


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - did.moto - 05-07-2016

Jakby znalazło się to na serwerze to by było extraUśmiech. Widać Dast, że lubisz grzebać w plikach, ja lubie sprawdzać i bugów szukać. Paweł wgrywaj to na serwer jak można, trzeba po testować Uśmiech


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Dast - 05-07-2016

(05-07-2016, 16:38)did.moto napisał(a): Jakby znalazło się to na serwerze to by było extraUśmiech. Widać Dast, że lubisz grzebać w plikach, ja lubie sprawdzać i bugów szukać. Paweł wgrywaj to na serwer jak można, trzeba po testować Uśmiech

Lubię sprawdzać, co mogę zrobić grzebiąc w plikach. Jeżeli toś miałby jakieś prośby, z chęcią przyjrzę się czy dałbym radę je spełnić. Ja już nieco nie mam pomysłów. ;-;


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - polios3 - 03-05-2017

Ja tam tylko zwiększyłem lvl skilli i perków oraz postaci do odpowiednio 300 , 15 , 500. By Dłużej expić.


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Dast - 03-07-2017

(03-05-2017, 20:22)polios3 napisał(a): Ja tam tylko zwiększyłem lvl skilli i perków oraz postaci do odpowiednio 300 , 15 , 500. By Dłużej expić.

Mało innowacyjny sposób, powiedziałbym że wręcz.. Leniwy. Jak dla mnie osobiście - Nic ciekawego. Ja wolę się pobawić, powymyślać nowe perki, umiejki i tak dalej. Popuścić wodzę fantazji i sprawdzić, jak dobrze uda mi się odwzorować to, co zamierzyłem na początku, bez dodawania nowych assetów oczywiście. Po prostu edytując pliki.

Polecam spróbować. ^.^


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - polios3 - 03-07-2017

(03-07-2017, 11:28)Dast napisał(a):
(03-05-2017, 20:22)polios3 napisał(a): Ja tam tylko zwiększyłem lvl skilli i perków oraz postaci do odpowiednio 300 , 15 , 500. By Dłużej expić.

Mało innowacyjny sposób, powiedziałbym że wręcz.. Leniwy. Jak dla mnie osobiście - Nic ciekawego. Ja wolę się pobawić, powymyślać nowe perki, umiejki i tak dalej. Popuścić wodzę fantazji i sprawdzić, jak dobrze uda mi się odwzorować to, co zamierzyłem na początku, bez dodawania nowych assetów oczywiście. Po prostu edytując pliki.

Polecam spróbować. ^.^

ja narazie tak się bawiłem tylko. nie mam czasu się bawić w to narazie ale może w przyszłości coś się fajnego zrobi  Duży uśmiech  bo mnie denerwuje że na łucznictwo jest tylko skill i jeden perk. Gdzie na zwiększenie szansy na krwawienie. albo coś ! Duży uśmiech


RE: Co robi Dast jak się nudzi? - Mody! - Dast - 03-07-2017

(03-07-2017, 11:36)polios3 napisał(a):
(03-07-2017, 11:28)Dast napisał(a):
(03-05-2017, 20:22)polios3 napisał(a): Ja tam tylko zwiększyłem lvl skilli i perków oraz postaci do odpowiednio 300 , 15 , 500. By Dłużej expić.

Mało innowacyjny sposób, powiedziałbym że wręcz.. Leniwy. Jak dla mnie osobiście - Nic ciekawego. Ja wolę się pobawić, powymyślać nowe perki, umiejki i tak dalej. Popuścić wodzę fantazji i sprawdzić, jak dobrze uda mi się odwzorować to, co zamierzyłem na początku, bez dodawania nowych assetów oczywiście. Po prostu edytując pliki.

Polecam spróbować. ^.^

ja narazie tak się bawiłem tylko. nie mam czasu się bawić w to narazie ale może w przyszłości coś się fajnego zrobi  Duży uśmiech  bo mnie denerwuje że na łucznictwo jest tylko skill i jeden perk. Gdzie na zwiększenie szansy na krwawienie. albo coś ! Duży uśmiech

Hah! Polać mu! Duży uśmiech
Ja ogółem w podstawowym 7DTD jestem zatwardziałym łucznikiem. Osobiście jakoś wolę łuki od broni palnej, choć tą też nie gardzę. Kusze jakoś nie są dla mnie. Odkąd TFP wprowadzili łuk, używam go ciągle. Ale kurwa, jak powiedziałeś, serio? Pistolety mają perki na zwiększenie obrażeń, zwiększenie szans na odjebanie kończyny... A co z łukami i kuszami?! Uhh. Plus, mam nadzieję że w końcu kiedyś twórcy nieco to rozwiną.. Ja rozumiem że to survival, ale szczerze w wypadku zombie-apocalypse, raczej wybrałbym łuk. Ciche, strzały można odzyskać itd. Kiedyś miałem moda do 7DTD na odzyskiwanie strzał. Oczywiście nie każda się nadawała, ale dało się wyjąć strzały z zombiaka albo zwierzaka, bądź czasem ściany. Do tego, przecie c.d. łuków, nie ma jednego rodzaju. Są kompozytowe, klasyczne, bloczkowe itd. Ale na szczęście jako że to Early Access sprawia to że mam nikłą nadzieję że nieco rozwiną 'starsze' metody walki. W końcu, w Zombie Apocalypse raczej używanie ciągle broni jest dość.. Nieopłacalne. Szczególnie że raczej nie każdy jest rusznikarze umiejącym tworzyć części do broni palnej. Duży uśmiech 
Ażem się rozpisał, aż mi przy pisaniu laptop ścina xD