7 Days To Die Polska - forum dyskusyjne, serwery, TeamSpeak
Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - Wersja do druku

+- 7 Days To Die Polska - forum dyskusyjne, serwery, TeamSpeak (http://7dtd.com.pl)
+-- Dział: Rozmowy o 7 Days to Die (http://7dtd.com.pl/dzial-Rozmowy-o-7-Days-to-Die)
+--- Dział: Dyskusja ogólna (http://7dtd.com.pl/dzial-Dyskusja-og%C3%B3lna)
+--- Wątek: Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. (/temat-Nadchodzi-A16-lista-usprawnie%C5%84-i-zmian-na-kt%C3%B3re-warto-by%C5%82o-czeka%C4%87)



Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - Mad_in_PRL - 06-07-2017

"Hello everyone!"


Na oficjalnym, angielskojęzycznym forum 7dtd co jakiś czas pojawiają się nowinki, dotyczące modyfikacji i zmian w nowej alfie. Czy warto czekać? Poniżej trochę info o nadchodzącej niebawem wersji. Po naszemu, krajowemu. Oczko
Czyli: WHAT TO EXPECT FOR ALPHA 16!

Jakby to powiedział Joel: "Na Alpha 16 warto poczekać! Nowy system kreacji i malowania pozwala na zbudowanie niemal wszystkiego! Powinniśmy wkrótce razem poeksperymentować!", oraz "To największy skok w wersji z jednej Alpha na drugą. Nie rozczarujecie się - Madmole".

Zatem konkrety:

Elektryczność
* Automaty rzemieślnicze, panele słoneczne a także powerbanki (modne ostatnio słowo) do zasilania urządzeń elektrycznych (potwierdzone)
* Nowe zasilane pułapki, które ścinają zombie, spalają i nawet więcej (potwierdzone)
* Możliwość prowadzenia przewodów zasilających, przekaźniki, płyty naciskowe (pułapki rulez!) i inne urządzenia (potwierdzone)
* Urządzenia do prowadzenia przewodów i łączenia ich w obwody (potwierdzone)
* Ogrodzenia pod napięciem.

Poprawa odradzania i sztucznej inteligencji
* Stworzono nowy system "sleepersów" - czyli zombiaki śpią w opuszczonych lokalizacjach i uaktywniają się pod wpływem hałasu. (potwierdzone)
* Wszystkie spawny zedów (standardowe, te od "krwawego księżyca" oraz sleepersów) tworzone są dynamicznie i same regulują poziom trudności (potwierdzone)
* Poprawiony system skradania (potwierdzone)


Bloki i budynki
* Drzwi i cele więzienne (potwierdzone)
* Krata okienna, mocowana nie tylko pośrodku bloku (potwierdzone)
* Zewnętrzne schody narożne (potwierdzone)
* Ujednolicony system obracania bloków, umożliwiający 24 różne położenia oraz wyrównanie tekstury między blokami (potwierdzone)
* Narzędzie do malowania, które pozwala na podmianę tekstur i kolorowanie budynków (potwierdzone)
* Szyba kuloodporna (potwierdzone)
* Rynny deszczowe (potwierdzone)
* Drabinki w 3D - cokolwiek miałoby to znaczyć (potwierdzone)

Przedmioty, pułapki, broń
* Wirujące ostrza (potwierdzone)
* Pułapka ze strzałek (potwierdzone)
* Koktajl Mołotowa (potwierdzone
* Łuk sprężynowy (potwierdzone)
* Auto Turrets – czyli działka automatyczne (potwierdzone)

Nowe i poprawione zwierzęta:
* Straszniejsze niedźwiedzie (potwierdzone)
* Dziwaczne szerszenie zamieniono na wściekłe sępy (potwierdzone)
* Dodano węże na pustyniach i równinach (potwierdzone)
* Wilki a nawet całe stada. Ale chyba bez możliwości łapania Oczko (potwierdzone)
* Zwierzaki mają milsze w dotyku futro. Rrrrrr… (potwierdzone)

Więcej opcji postaci.
* Nowe brody (potwierdzone - pewnie dlatego, że Joel to zapalony brodacz)
* Więcej stylów włosów (potwierdzone)
* Nowa odzież (potwierdzone)

Nowe zombie
* Grubas w hawajskiej koszulce wraca! (potwierdzone)
* Feralne wersje dla każdego zombie (!), które mają więcej hp, trafiają mocniej i działają w ciągu dnia (potwierdzone)
* Zedy radioaktywne, które leczą się przez dłuższy czas (potwierdzone)
* Różne zombie z UMA, możliwe do modowania (potwierdzone)

Do tego kilka pierdółek:
* Poprawa upraw (koniec z płaskimi kartoflowiskami w 2d)
* Nowe, zmienione menu w grze
* Dodana opcja - Zombie biegają w dzień i chodzą w nocy
* Dodana opcja - nowy tryb „Umierasz to umierasz”. Czyli tracimy wszystko
* Dodano możliwość definiowania skrótów klawiszowych dla większości czynności.

Zmiany w generatorze świata
* „Distant Terrain 2.0” z odległymi punktami POI. Czyli koniec z oglądaniem przez snajperkę pustych ulic bez budynków. Wszystkie domy i wieżowce widać już z daleka. (potwierdzone)
* „Socket System” dla punktów POI i miast, które bardziej naturalnie stykają się z terenem (potwierdzone)
* Miasta dzielą się bardziej organicznymi miejskimi układami urbanistycznymi, mieszkalnymi i przemysłowymi. Zatem koniec z nudnymi kwadratami, każde miasto wygeneruje się inne i do tego będą dzielnice! (potwierdzone)
* Udoskonalony podgląd świata przy użyciu nowych modeli LOD punktów POI (potwierdzone)


Do tego dochodzi masa usuniętych błędów i poprawek. Poprawiono pozycjonowanie wraków pojazdów, dodano nowe opcje stawiania bloków (np. zamiast przekręcać dachówkę milion razy, mamy możliwość skopiowania pozycji innego bloku jednym kliknięciem i postawienia nowego klocka Oczko w dokładnie tej samej perspektywie). Autorzy wspomnieli coś o hordach niedźwiedzi (także tych zombie) i wilków.

No to co, czekamy, Panie i Panowie?


RE: Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - KAF4R - 06-08-2017

Dzięki bardzo za tłumaczenie.
Te drabinki 3D też mnie zastanawiają. Ale najważniejsze, że pojawi się zewnętrzny narożnik schodów! Zawsze mi tego brakowało Oczko

Generalnie bardzo ciekawe rzeczy się pojawią. Te hordy niedźwiedzi i wilków mnie nęcą najbardziej Oczko

Czekam z niecierpliwością!


RE: Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - krzysiekp733 - 06-08-2017

Drabina 3D, to po prostu model 3d drabiny, już na ścianie nie będzie płaska jak tapeta drabiny, tylko wygląda jak prawdziwa drabina Uśmiech


RE: Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - Wojownik - 06-09-2017

Jedną z ciekawszych zmian będzie automatyzacja obrony czyli działka zasilane prądowo, wirujące ostrza i pułapki. Oglądając strima można dojść do wniosku że to się sprawdzi. Czekamy do poniedziałku i się zobaczy.


RE: Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - Pawel - 06-09-2017

Ale ankieta dobra, Duży uśmiech\

I tak wrócę na starvation. Dzięki kilku dodatkowym opcjom, starvation się teraz rozwinie Duży uśmiech (możliwość ustawiania padania światła wraz z podglądem, ustawiania typu celu, ładnie wyglądający system energetyczny hmmm to wszystko na czym mi zależy ??? jest jeszcze jedna rzecz, podobno w systemie wody mieli wprowadzić duże zmiany, ale nie zauważyłem żeby streamer cokolwiek pokazał)


RE: Nadchodzi A16 - lista usprawnień i zmian, na które warto było (?) czekać. - Mad_in_PRL - 06-09-2017

No to może jeszcze warto dopisać o featursach, które MIAŁY być w A16, ale autorzy nie zdążyli/nie chciało im się/nie potrafili (niepotrzebne skreślić).

* System lin do zjeżdżania (Zip Lines)
Zamontuj sobie linę na szczycie wzniesienia i w razie potrzeby masz szybką drogę ucieczki. Taki wyciąg w jedną stronę.

* Nowy system generowania jaskiń, oparty na algorytmie szumu Perlina.
Koniec z chaotyczną mapą jaskiń. Dzięki zmienionemu algorytmowi, możemy liczyć na spójne i rozległe tunele, ciągnące się przez wiele kilometrów. Pod warunkiem, że autorzy nie zepsują implementacji.

* Wytrychy
Pozwalają na otwieranie zamków w drzwiach, sejfach, itp.

* Wykorzystanie schematów blokowych w procesie budowania (tzw. blueprints)
Budowanie wcześniej zaprojektowanych struktur, za pomocą kilku kliknięć. Być może dojdzie nawet możliwość dzielenia się projektami.

* Behemoth. Kilkumetrowy kolos, rozwalający ściany jednym uderzeniem, wyrywający drzewa, itp. Jeeaaah!
A nie, dupa. Ponoć wymagał wielu zmian w kodzie, więc może w A17...

* Pułapka z miotaczem płomieni.

Przynajmniej częściowo już wiemy na co będziemy czekać przez następne pół roku. Uśmiech